Recenze: Enigma - MindMaze Prague

Naši kamarádi, kteří se nedávno vrátili z delšího cestování po Asii, se na nějakou dobu zdržovali v Praze a my jsme tak nemohli vynechat příležitost je navštívit a vyzpovídat - jaké mají v Asii únikovky (přestože je tam jinak levno, tak stejně drahé jako u nás) a jaké je vlastně dlouhodobější cestování. Ale abychom nebyli příliš monotónní, vyrazili jsme i do města, kde jsme měli už nějakou dobu vyhlídnutou místnost Enigma od MindMaze Prague.

Po skvělé večeři a pořádném českém pivu, jsme se tedy vydali hrát. Protože jsme už byli v místnosti Alchymistova komnata, která se nachází na stejném místě, lokalitu jsme našli bez problému. Zvonek, po schodech dolů a byli jsme v recepci, ve které nás uvítal náš gamemaster. Rychlý úvod do děje a šli jsme do akce.

Základní fakta:

Lokalita: Praha, Česká republika
Úniková hra: MindMaze
Místnost: Enigma
Utekli jsme? ANO
Náš tým: 4 hráči
Co se nám na hře nejvíc líbilo: do-it-yourself úkoly

Interiér místnosti je vybavený jako kancelář z doby studené války s menší celou. V místnosti se nachází zajímavé dobové rekvizity. V první polovině hry úkoly navazují sériově za sebou. Ke konci hry se potom rozvětví do dvou-tří paralelních větví. Tady je výhodné se rozdělit do několika skupinek a odehrát úkoly paralelně. Nemusíte na to ale nijak zvlášť myslet, z průběhu hry se to takto přirozeně vyvine samo

Úkoly ve hře jsou zajímavé a vaše hlavičky rozhodně potrápí. Hlavně na začátku hry, kdy nemáte k dispozici skoro nic a je třeba tak trochu vařit z vody. :) My jsme díky většímu množství zahraných her některé principy už znali, to nám ale postup hrou usnadnilo jen někdy. Určitě jste to zažili - uchopit problematiku, kterou dobře znáte, z jiného úhlu pohledu, občas vyžaduje velké sebezapření. Všechny úkoly ale fungovaly dobře a my jsme si hru užili.

Nápovědy jsou ve všech místnostech MindMaze řešeny pomocí vysílaček, což rádi nemáme. Tady ale musíme uznat, že náš gamemaster zvládal komunikaci přes vysílačku opravdu dobře. Malou nápovědu jsme potřebovali jednou a on nám dokázal i přes bídnou kvalitu komunikace ve vysílačce poradit opisem, tak abychom si na všechno museli přijít sami. A tak to podle nás má být vždycky.

Zhruba po 20 minutách rychlého spádu hry jsme se zasekli, jeden z úkolů nám dal pěkně zabrat. Po jeho vyřešení jsme se ale rozjeli do rychlosti, kterou jsme ani my sami nestíhali a šupšup jsme byli venku.

Naše hodnocení:
Pokud bychom Enigmu měli srovnat s druhou místností v MindMaze, kterou jsme hráli už dříve, určitě bychom doporučili spíš Alchymistovu komnatu. Enigma je místnost, která je sbírkou velmi zajímavých hádanek a rozhodně vás obtížností neurazí. Ten moment, ve kterém si řeknete "Wow, tak tohle jsem nečekal," nám tady ale chyběl.

WOW efekt:

Technologie:

Jak moc nás to bavilo: