Autoři našich dárkových poukazů 2/3 - Veronika Šikulová

Před rokem se v našich hlavách zrodil nápad nechat si nakreslit dárkové poukazy. Nechat vytvořit dílko inspirované našimi místnostmi, které si potom každý z vás bude moct vystavit doma. Nějakou chvíli jsme si lámali hlavy nad tím, jak vám poukaz nechat napořád, abychom vám krásné dárkové poukazy po hře nemuseli sebrat. S dárkovým poukazem na naši únikovou hru tak nedostáváte jen poukázku na skvělý zážitek, ale i malé umělecké dílo z dílny jednoho ze tří brněnských ilustrátorů, se kterými jsme na voucherech spolupracovali.


Minulý týden jste se mohli v rozhovoru seznámit s Lusym, autorkou miloučkých zelených voucherů. Dnes vám představíme autorku voucherů, které mají správně záhadnou atmosféru - Veroniku Šikulovou.

S Verčou jsme se seznámili na setkání umělecké skupiny Hearts Of Creation, kam nás zavedla právě minulý týden zmíněná Lucka Sobelová. Hearts Of Creation je parta brněnských ilustrátorů, která se pravidelně schází a společně tvoří.
Založili jsme uměleckou skupinu, což napadne kdekoho, ale málokdy se to dotáhne. Max ale zrovna měl hodně času a tak to rozjel tak dobře, že se to pořád drží. Už několik let se pravidelně scházíme a společně kreslíme, naposledy třeba na festivalu KOMA nebo na Prototypu,

říká o Hearts Of Creation náš dnešní host, Veronika Šikulová.

Čím jsi chtěla být jako malá?
Výtvarníkem, vlastně mě nic jinýho ani nenapadlo. Pořád jsem chodila do výtvarky a kreslila. Rodiče doufali, že se na ŠUŘku (Střední škola umění a designu, pozn. autora) nedostanu, ale nakonec mi přihlášku podepsali.

A čím jsi teď?
Teď dělám v bance. Je to pro mě vlastně relax od kreslení. Když potom doma kreslím, je to zase relax od bankovnictví, což je úplně super vyvážený.

Jak jsi se postupně dostala k ilustrování?
Během střední jsem chtěla být ilustrátorkou vědeckých knížek, protože mě bavilo kreslit hodně detailně a precizně. Pak jsem začala spíš čmárat. Na výšku jsem šla na animovaný film do Zlína a tam jsem se dostala k loutkám, kterým se nejvíc věnuju teď.
První loutku jsem vyrobila kamarádce k narozeninám - chtěla pěknýho kluka, tak jsem to vzala po svým.
Jaká je tvoje oblíbená technika?
Obyčejná tužka. I na větší formáty nejraději kreslím tužkou. Největší, co jsem dělala byl skoro formát A1 - Oscar Wilde. On má totiž narozeniny ve stejnej den jako já, tak ho kreslím a říkám, že jsem born to be Wilde. Teď jsem ale dělala první větší věci akrylem, tak uvidíme, jak mě to bude bavit.

Máš nějaké zajímavé projekty, které chystáš/kterých ses nedávno účastnila?
Dělám teď hlavně loutky. První loutku jsem vyrobila kamarádce k narozeninám - chtěla pěknýho kluka, tak jsem to vzala po svým. Pak jsem kamarádovi dělala jeho osobní loutku taky k narozeninám a už se to vezlo. Nejvíc mě baví jednorožci. Teď chystáme s kamarádem výstavu a tam bude hotovej jednorožčí ráj. Já dělám loutky a on obrazy. Tak se už moc těšíme a doufám, že to stihnem. Bude to doprovodnej program festivalu Mezipatra, v artbaru Druhý Pád.

Pro nás jsi vytvořila dva černočerný vouchery, jak na tebe po roce působí?
Rozhodně se za ně nestydím, vypadají dobře. Dneska bych to sice udělala jinak, ale tehdy jsem takhle kreslila, protože jsem zrovna objevila možnost kreslení na počítači a bavilo mě s tím experimentovat. Ale zrovna teď se mi mnohem víc líbí tradiční techniky. Tužka prostě u mě vede.


A co ty a únikovky, hrála jsi?
Ještě ne, ale určitě přijdu.

Na kterou naši půjdeš jako první?
No nejdřív si vzpomenu na všechny děsivý filmy z psychiatrické léčebny a pak bych šla na Kukaččí hnízdo.

Veru, děkujeme za rozhovor a přejeme hodně štěstí!

Dárkové poukazy s Verčinými designy můžete darovat i vy - stačí si je objednat přes náš web a cobydup jsou u vás!




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

5 tipů, díky kterým budete na únikovkách potřebovat míň nápověd

Jak si postavit vlastní únikovku?

Recenze: Pod Povrchem - Ztraceni v domě