Autoři našich dárkových poukazů 3/3 - Slaking Lizard

V minulých dvou týdnech jsme představili první dvě autorky ilustrací na našich dárkových poukazech - Lucku Sobelovou a Veroniku Šikulovou. Dnes jsme si pozvali třetího autora našich dárkových poukazů, Honzu Grumla, který vystupuje pod pseudonymem Slaking Lizard

Ilustrace, které tomuto autorovi prošly pod rukama, většinou poznáte na první pohled. S Honzou, autorem dvojice našich nejděsivějších voucherů, jsme se v brněnských interiérech setkávali dlouho před naším prvním osobním setkáním. Ačkoliv zvláštně formované postavy a barevné kombinace jeho ilustrací často budí dojem, že autor musí být pořádný podivín, Honza je sympaťák a na první pohled byste jej vůbec k jeho tvorbě nepřiřadili.


Čím jsi chtěl být, když jsi byl malý?
Chtěl jsem být principálem, abych se dobře staral o zvířata v cirkuse. Pak jsem dostal rozum a přál jsem si žít z prodaných obrazů.

Kudy vedla tvoje cesta k ilustrování?
Pokud to mám vzít důkladně, tak od školky, kdy jsem pokreslil kvanta děrovaných papírů z jehličkové tiskárny všelijakými panáčky s velkou pravou rukou, velkou levou rukou, obřím levým uchem atd. Průběžně jsem kreslil celý život. 
Velký zlom ale nastal s příchodem internetu. Doma jsme měli připojení celkem pozdě, někdy v roce 2007 jsem na jednom kreslícím fóru zveřejnil první kresbu, a díky ní získal první odezvu, která mě bavila. Pak jsem se registroval na humanart.cz, kde jsem časem dostal nabídku na ilustrování první knihy. Tehdy jsem začal brát svou tvorbu vážněji, snažil jsem se zlepšovat a mít ze svých počinů větší radost. A trvá to dodnes.

Ilustrací se živíš? Jak těžké to je ve srovnání s klasickým modelem 9-17 v kanceláři?
Pár let se jí živím. Má to obrovské výhody i nevýhody. Hlavní výhoda je svoboda, jsem svým pánem, vše si rozvrhuji tak, jak mi vyhovuje a je v mých silách, abych slíbenou práci stíhal. Taky je fajn, že dělám práci, která mě baví a věřím, že to, co dělám, má smysl. Hlavní nevýhoda je nejistota. Člověk neví, jestli bude mít v dalších měsících dostatek práce, aby poplatil všechny účty.  

Jaká je tvoje oblíbená technika? 
Nejraději mám akryl kombinovaný s tuší nebo pastelkou. Koutkem oka pokukuji po oleji, před dvěma lety jsem dostal sadu olejových barev, takže kdykoliv ji v šuplíku vidím, mnu si ruce a těším se, až ji vyzkouším.
Portréty jsou nuda, kresli radši vulvy.
Aktuálně vrcholí tvůj projekt 69 vagín. Jak jsi se na začátku k téhle myšlence dostal? 
Původně jsem chtěl malovat různé portréty lidí. S jednou kámoškou jsem si o tvorbě celkem dost povídal a tuhle myšlenku jí sdělil. Nevím, jak moc vážně to myslela ale odpověděla, že je to nuda, ať kreslím vulvy. Řekla to jen trochu víc peprněji. Pár dnů jsem o provedení přemýšlel, až jsem nakonec jednoho dne popsal koncept na sociálních sítích. Příspěvek spustil smršť negativních reakcí.

Bylo náročné sehnat pro všechny ilustrace předlohu? 
A tady bych navázal na předešlou odpověď… ta smršť nadávek a soudů naštvala několik dívek natolik, že na protest proti těmto předsudkům fotografii zaslaly. Tím byla série odstartována. 

A jak na hotovou sérii lidi reagují?
Většinou to lidi baví, pokaždé se ale najde nějaký odpůrce, který místo názoru na provedení ilustrací sepíše můj psychologický profil. Z nadávajících je 90 % mužů. 


Jaké další zajímavé projekty máš aktuálně v plánu?
Rád bych vytvořil bajku pro děti, nakreslil delší komiks a také bych chtěl vyzkoušet kouzlo plastik.


A co ty a únikovky? Už jsi nějakou hrál?
Ještě nehrál, hned jak budu mít dny volnější, tak k vám s partou přijdeme. Což bude hned po Vánocích. 

Děkujeme za rozhovor!

Slaking Lizard je aktuálně spojován hlavně s chystaným vydáním vlastní kontroverzní knihy 69 vagín, které můžete podpořit na Hithitu. Do cílové částky ještě pořád kousíček zbývá, takže šup do toho.

A konečně, dárkové poukazy na naše únikové hry si můžete pořídit také s ilustracemi od Slaking Lizarda a to buďto v krásném balení rovnou pod stromeček nebo online, bez nutnosti vytáhnout paty z domu. Stačí si je objednat TADY



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

5 tipů, díky kterým budete na únikovkách potřebovat míň nápověd

Jak si postavit vlastní únikovku?

Recenze: Pod Povrchem - Ztraceni v domě