Kdo nám kreslí dárkové poukazy 1/3 - Lucka Sobelová

Dnes jsme si pro vás připravili první ze série rozhovorů s autory našich ilustrovaných dárkových poukazů. Když si k nám někdo ze zákazníků přijde pro dárkový poukaz, jsme vždycky zvědaví až na půdu - pro koho voucher je? Byl už někdy na únikovce? Jak se mu u nás bude líbit? Nebude se k nám obdarovaný bát? A proč mu teta vybírá zrovna tento design voucheru? Pokaždé to rozhodování mezi jednotlivými ilustracemi prožíváme s vámi znovu. A víme, že pro některé z vás je to opravdu těžké. Proto jsme se rozhodli vám na jednotlivé ilustrace přinést úplně nový úhel pohledu, který vám třeba rozhodování usnadní. A to postupně vám představit jejich autory.


S Luckou Sobelovou, autorkou tří roztomilých zelenkavých voucherů, se známe už nějakou chvíli. Když jsme se seznámili, právě dokončovala školu i rozhodnutí, že bude full-time ilustrátorkou. A jsme rádi, že tak udělala, protože sledovat její projekty a nápady je neuvěřitelně pozitivní podívaná. Lucka se za tu dobu stala mámou a kromě svých svatebních tiskovin stihla ilustrovat taky ty naše. A spolupráce s ní je pořád stejně hravá a přínosná.

Jak jsi se dostala k ilustrování?
Studovala jsem gymnázium s uměleckou profilací, výtvarnou výchovu. V tu dobu mě určitě nenapadlo, že se chci živit jako ilustrátorka. Nevěřila jsem tomu, že se tím vůbec uživit dá. Až během studia na vysoké jsem začla dělat zakázkové ilustrace jen tak pro zábavu, až se jejich množství nahromadilo a mohla jsem opustit práci a začít se tím živit.



Tvojí dceři Klárce už je rok. Jak zvládáte společnou tvorbu?
Strašně rychle to uteklo. Nejlépe se spolupracovalo na začátku, kdy Klárka stále spala, teďkom už je to trochu složitější, ale nemohla bych bez této práce být. Takže večery jsou vyhrazené pro kreslení.

Ráda maluju tak, aby hned na první pohled nebylo vidět vše.

Pro nás jsi nakreslila vouchery na Dědictví i Kukaččí hnízdo. Jejich kouzlo je hlavně v úžasných detailech - co se za nimi skrývá?
Strašně ráda maluju tak, aby hnedka na první pohled nebylo vidět vše. V podstatě nedělám moc komplikované kompozice, ale spíš se snažím pohrát s tím méně co nakreslím. Strašně ráda dělám struktury na oblečení, v pozadí aj.


Jak jsi na tom s únikovými hrami, už jsi nějakou hrála?
Poprvé jsem byla na únikovce v Maďarsku a už tam mě to strašně nadchlo. Pak jsem byla na pár v Brně, ale od té doby, co se narodila Klára, tak jedinou únikovku mám doma :)

Tvůj městský projekt #najdilusym je vlastně taky hra. Jak jsi se k tomuto nápadu dostala?
Inspirovala jsem se jedním americkým ilustrátorem, který své umění vystavil na instagramu v rámci #artdropday. Art drop day je den, kdy každý umělec vyvěsí svuj obrázek někde venku. A já jsem se rozhodla tento den rozšířit a prostě lepit obrázky po městě. Kdy se mi zachce.


Projekt #najdilusym - kdo si obrázek ve městě najde, může si ho vzít. Foto: instagram @lusymn

V Brně tvoříš pro několik firem. Na kterou spolupráci jsi nejvíce hrdá?
Na vše co prezentuju jsem hrdá. Každý kus je jiný a není nic na co bych byla hrdá víc než na něco jiného. Jediný na co teďkom fakt hrdá jsem, je kniha, kterou jsem teď dokreslila. Ale tam nejde asi přímo o ilustraci, ale o celý projekt, který vedu. Jedná se o projekt Z neznáma, v rámci kterého jsme s pár kamarády vytvořili první knihu o vesmíru. Já osobně jsem iniciátorem projektu a ilustrátorem. 

Máš i další ilustrátorské projekty, které bys chtěla zmínit?
Dalším mým vlastním projektem je Ilustrovaná svatba, kde nabízím návrh svatebních tiskovin. (A my tuhle službu doporučujeme všemi deseti!, pozn. autora)

Moc děkujeme za rozhovor! 

Dárkové poukazy s Lucčinými designy můžete darovat i vy - stačí si je objednat přes náš web a cobydup jsou u vás!



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

5 tipů, díky kterým budete na únikovkách potřebovat míň nápověd

Jak si postavit vlastní únikovku?

Recenze: Pod Povrchem - Ztraceni v domě