Recenze: Po stopách prof. Kunsta - Steampunk Laboratory Brno

Když otevře v Brně nová únikovka, často si řekneme Tak a teď prostě musíme postavit novou místnost, protože tohle bude určitě naprostá pecka a my zmizíme v zapomnění. S obrovskými očekáváními si potom novou hru jdeme zahrát a...co si budem povídat. Už několikrát se nám stalo, že jsme čekali zázraky a nic velkého se nekonalo. Se Steampunk Laboratory to ale konečně bylo jinak. Po dlouhé době jsme si zahráli místnost, která nás naprosto nadchla a na každý její promakaný detail rádi vzpomínáme.

Stačí být jen o trošičku šikovnější než my a lokalitu najdete bez problému. U nás to zvládli čtyři z pěti hráčů, takže i když je místo trošku mimo centrum, hledá se snadno. Zatoulanou pátou hráčku jsme museli před hrou ještě najít a dopravit na místo. Jakmile jsme byli všichni spolu, už jsme zazvonili na zvonek a na deštivou ulici nás přišel vyzvednout milý majitel Tobiáš.

Základní fakta:

Lokalita: Brno, Česká republika
Úniková hra: Steampunk laboratory
Místnost: Po stopách prof. Kunsta
Utekli jsme? ANO
Náš tým: 5 hráčů
Co se nám na hře nejvíc líbilo: technické provedení

Jakmile jsme vstoupili do místnosti, atmosféra páry a ozubených kol na nás dýchala ze všech stran. Na interiéru je opravdu znát, že si s ním autoři vyhráli. V místnosti je kopa prostoru a dekorací, které zkoumáme a zkoumáme několik minut a nepřestává to být zajímvé. Během naší hry (pár měsíců po otevření) v místnosti ještě nebyla časomíra, což nám trošku chybělo, ale jak jsme se později dozvěděli, úžasná designová časomíra do hry přibyla pár dní po naší hře, takže tento problém by vás už trápit neměl.

První úkol nám dal pořádně zabrat. V bytě profesora Kunsta jsme totiž narazili na úplně odlišné úkoly, než na jaké jsme z ostatních únikovek zvyklí a proto nám chvilku trvalo, než jsme se na tuto vlnu naladili. Musíme ocenit hlavně originálnost jednotlivých úkolů a kromě jedinné magické krabičky (ti, kteří už hráli, určitě tuší, o čem mluvím), jsme všechny mechanismy viděli opravdu poprvé.

Až na jeden fyzikální mechanismus všechno bez problému fungovalo. Této závady si však obsluha velmi rychle všimla a po několikasekundovém zásahu přímo v místnosti bylo všechno zase v pořádku.

Na všech hrách hodnotíme i nápovědy. Tady jsme ji sice nepotřebovali, ale samozřejmě jsme se doptali, jak by proběhla - gamemasteři tady píšou vzkazy, které se záhadně objevují u dveří místnosti. Tato varianta je rozhodně dostačující (sami ji v nouzových situacích někdy použijeme) a do atmosféry místnosti se hodí, ale určitě se dá vymyslet i zajímavější varianta.

Naše hodnocení

Tato úniková hra nás svojí propracovaností opravdu ohromila. Můžeme s čistým svědomím říct, že se jedná o opravdu povedený počin brněnské scény únikových her a rozhodně maximálně doporučujeme si tuto hru zahrát.

WOW efekt:

Technologie:

Jak moc nás to bavilo: